ماهنامه کی دبلیو سی kwc

این روزها وسایل ارتباط جمعی و فروشگاه ها مرتباً ما را به خرید کالاهای جدید تشویق می کنند. آنها به ما پیشنهاد می کنند که کفش های ورزشی خود را دور بیندازیم و یک کفش نو بخریم. هر سال ما را تشویق می کنند که اتومبیل خود را عوض کنیم، چون اتومبیل های آخرین مدل، چندین آپشن جدید دارند. آپشن هایی که معلوم نیست به چه درد می خورد و چه زمان باید از آنها استفاده کرد. آیا می دانستید بالش زیر سر شما تاریخ مصرف دارد و حتی اگر مشکلی با آن ندارید، باید آن را دور بیندازید چون تاریخ مصرفش تمام شده.

تولید هر کالا نیاز به مصرف مقداری انرژی دارد، در نتیجه مقداری هم کربن تولید خواهد کرد. منابع جهان محدود است و هرسال از طریق کربن، مقداری به گرمایش جهان افزوده می شود. از طرفی جمعیت کره زمین و توقع مردم نیز روز به روز افزایش پیدا می کند. در واقع دنیا وارد مرحله سختی شده که مقابله کردن با آن، نیازمند یک بازنگری کلی در شیوه زندگی تمام افراد بشر، بخصوص قشر مرفه و متوسط است. ما باید به خاطر محیط زیست، برای پایداری نسل های آینده، برای کمک به دیگران، برای کنترل اقتصاد خانواده و یا حتی فقط به خاطر آرامش خاطر شخصی، نگاه خود را نسبت به دنیای مصرف زده اطرافمان تغییر دهیم. باید در زمان خرید یک کالای جدید، صادقانه بدانیم به چه چیزهایی نیاز داریم و چه چیزهایی را بزودی روانه انبار خواهیم کرد.

چند نکته می تواند به شما کمک کند تا از یک انباردار، تبدیل به یک مصرف کننده واقع بین شوید.

۱- ابتدا چیزی از دست بدهید، سپس چیزی جدیدی دریافت کنید. مثلاَ اگر می خواهید یک کاپشن جدید بخرید، اول یکی از کاپشن های قدیمی خود را ببخشید یا بفروشید، سپس یکی بخرید. اگر مدتی بین از دست دادن کالای قدیمی و بدست آوردن کالای جدید فاصله بگذارید، ممکن است به این نتیجه برسید که اصلاَ به کالای جدید نیاز ندارید.

۲- به جای اینکه بلافاصله چیزی که خراب است، با کالای نو جایگزین نمائید، اول به تعمیر آن فکر کنید. خرید چیزهای جدید همیشه ارزان نیست. از طرفی شما می توانید با تعمیر کردن کالای خود به مشاغل کوچک محلی کمک کنید و خودتان هم در جریان تعمیر وسایل، به مهارت و اطلاعات زیادی دست پیدا کنید.

۳- ابتدا خرید کالای دست دوم را در نظر بگیرید. این روزها اکثر مردم از کالاهای خود، خوب نگهداری می کنند. با کمی جستجو می توانید کالای دست دوم مناسب خود را پیدا کنید. شما می توانید با اهالی شهر خود یک چرخه تشکیل دهید، کالاهایی که نیاز ندارید به قیمت مناسب بفروشید و کالاهای دست دوم دیگران را بخرید. این روزها سایت های بسیار متنوعی برای اعلام خرید و فروش کالای دست دوم در اینترنت وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

۴- آنچه را که دارید با دیگران به اشتراک بگذارید. به جای خریدن یک ابزار یا وسیله ای که مدت کوتاهی به آن نیاز دارید، آن کالا را از همسایه خود قرض بگیرید. این روابط می تواند هم از نظر مالی و هم از نظر عاطفی به نفع هردو طرف باشد.

۵- در موقع خرید به جای کمیت، برای کیفیت ارزش قائل باشید و دنبال مد نروید. مد روز همان طور که از اسمشان پیدا است، فقط چند روزی برای شما کار خواهد کرد. یک کفش خوش کیفیت می تواند سال های طولانی، به خوبی از پای شما محافظت کند. در پایان کار نیز می توانید آن را به کسی که نیاز دارد اهدا کنید.

۶- قبل از خرید یک کالا چند روز یا حتی چند هفته آن را در سبد خرید کالای ذهنتان و یا در حافظه کامپیوتر نگاه دارید. فروشگاه های مختلف را ببینید و به چندین سایت سر بزنید. در بعضی از مواقع در دوران تحقیق و تفحص متوجه خواهید شد، آنچه در ذهن شما است بهترین گزینه نیست. مثلاَ اگر می خواستید دریل گران قیمتی که چندین کار انجام می دهد را بخرید، با کمی تفحص ممکن است متوجه شوید، نوع ارزان تری که فقط مخصوص انجام کار شما است، در بازار وجود دارد.