وقتی صحبت از موفقیت افرادی مانند بیل گیتس، ایلان ماسک یا تیم کوک به میان می آید، معمولاَ موفقیت آنها به گونه ای مطرح می شود که بیشتر شبیه یک معجزه یا شانس بزرگ دیده شود. در نهایت ممکن است اشاره ای هم به یک نوع خلاقیت فرا انسانی در آنها بشود. اگر چه شانس و خلاقیت در رشد اینگونه افراد موثر بوده، ولی به نظر می رسد، سنگ بنای موفقیت همه آنها سخت کوشی و خستگی ناپذیری باشد. بیدار شدن از خواب در ساعت ۴ صبح، هفته ای ۱۳۰ ساعت کار، سال ها کار کردن بدون تعطیلات، روش هایی است که ممکن است برای افراد عادی افراطی به نظر برسد، ولی اینگونه عملکرد، عامل موفقیت این افراد بوده است. در اینجا عادات کاری چند کارآفرین بزرگ، که خودشان دلیل موفقیت خود را در سخت کوشی می دانند، بررسی می شود.

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا معتقد است تجارت، یک کار ۲۴ ساعته برای ۷ روز هفته و ۳۶۵ روز در سال است. او در مصاحبه با نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۸ اعتراف کرد، تولد ۴۷ سالگی خود را در یک شیفت ۲۴ ساعته کاری در شرکت تسلا، بدون خانواده و دوستان گذرانده است. او در همان مصاحبه گفت: نزدیک به ۲۰ سال است که حتی یک هفته تعطیلی پشت سرهم نداشته است.

اگر ایلان ماسک به دلیل ۱۲۰ ساعت کار در هفته مشهور است، ماریسا مایر مدیر عامل سابق گوگل و مدیر عامل فعلی یاهو، از وقتی به یاهو پیوست، رکورد ماسک را شکست. او هفته ای ۱۳۰ ساعت کار می کند. ایلان ماسک درباره ماریسا مایر گفته: من ۱۲۰ ساعت در هفته کار می کنم، ماریسا مایر ۱۳۰ ساعت، من یکشنبه ها را تعطیل می کنم، او تمام هفته کار می کند. مایر در مصاحبه ای با بلومبرگ در سال ۲۰۱۶ گفت: قسمت اصلی موفقیت گوگل که نادیده گرفته می شود، ارزش سخت کوشی کارکنان آن است.

تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل به طور مرتب هر روز صبح، در ساعت ۳ و ۴۵ دقیقه برای ورزش و بررسی ایمیل هایش از خواب بلند می شود و کار رسمی اش را از ساعت ۵ صبح شروع می کند. او معتقد است، بیدار شدن خیلی زود می تواند بهره وری را به شکل شگفت انگیزی افزایش دهد. کارت ورود او نشان می دهد، در چند سال گذشته همیشه او اولین شخصی است که به دفتر کار خود رسیده و آخرین نفری است که آنجا را ترک کرده. او در مصاحبه ای با مجله تایم گفت: وقتی کاری را دوست داشته باشید، دیگر برایتان مهم نیست که روزی چند ساعت مشغول آن کار هستید.

مارک کوبان، کارآفرین و مالک باشگاه دالاس لیکرز کار خود را با پیش خدمتی در رستوران شروع کرد. او در وبلاگ خود می نویسد، هنگام تأسیس اولین شرکت خود، چنان سخت مشغول ساختن آن بودم که به مدت هفت سال، حتی یک روز هم به مرخصی نرفتم. او می گوید: استعداد، روابط و پول می تواند به شما کمک کند تا به خواست های خود برسید، اما این کارها به تنهایی نمی تواند شما را موفق کند، برای موفقیت واقعی باید سخت کار کنید.

مری بارا، پس از ۳۳ سال حضور در شرکت جنرال موتورز، بالاخره در سال ۲۰۱۳، به عنوان اولین مدیر عامل زن همین کمپانی انتخاب شد. مجله فایننشال تایمز گزارش می دهد، همکاران مری بارا از او به عنوان نخستین فردی که هر روز وارد کارخانه می شود، یاد می کنند. او هر روز صبح قبل از اینکه بقیه کارکنان بیایند، به تمام ایمیل های رسیده پاسخ می دهد.

جف بزوس مدیر عامل آمازون، در روزهای ابتدای کار آمازون، روزی ۱۲ ساعت و هفت روز در هفته تا ساعت ۳ صبح کار می کرد و خودش کتاب هایی را که مشتری ها سفارش داده بودند، برایشان بسته بندی و ارسال می کرد. حالا هم که بزوس شخص اول آمازون است، هر روز شخصاً در مورد مسائل مربوط به خدمات مشتری ها، به تیم های شرکت آمازون ایمیل می زند و آنها را درمورد نحوه حل مشکلات مشتریان، مستقیماً راهنمایی می کند.