تعلل در برقی کردن موتورسیکلت ها جایز نیست

مهرداد لاهوتی رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس، گفت: خودروی پراید ۲/۵ گرم گاز تولید می‌کند اما موتورسیکلت های کاربراتوری در ثانیه ۷/۵ گرم گاز تولید می‌کنند و نقش عمده ای در آلایندگی هوای پایتخت دارند، بنابراین برای منع تردد آنها باید برنامه ریزی منسجم و منظمی داشته باشیم. وی اضافه کرد: تعلل در برقی کردن موتورسیکلت ها بیش از این جایز نیست و متولیان امر یعنی وزارت صنعت و شهرداری باید به خوبی از این فرصت استفاده کنند. وی تصریح کرد: در قانون پیش‌بینی شده سازمان محیط زیست می تواند از تردد خودروهای آلاینده جلوگیری کند، بنابراین محیط زیست باید در این رابطه به صورت جدی ورود و به وظیفه خود به درستی عمل کند.

خبرگزاری خانه ملت

سرنوشت اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده در ابهام

عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور، مخالفت خود را با حذف مجوز اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده در ماده دو قانون هوای پاک را اعلام کرد. او در مورد احتمال حذف برنامه اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده در دولت گفت: فکر می‌کنم دولت حذف این ماده را قبول نکند، چون دستیابی به هوای پاک و سالم و کنترل منابع آلاینده در کلان شهرهای کشور، اولویت اول دولت در حوزه محیط زیست و جزو سیاست‌های اصلی رئیس‌جمهور است.

آفتاب نیوز

قانون اسقاط موتورسیکلت های کاربراتوری به تعویق افتاد

موتورسیکلت ‌سازان برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های خود پیشنهاد حذف ماده ۱۱ آئین‌نامه ماده دو قانون هوای پاک را به دولت بردند، اما سازمان محیط زیست اعلام کرد که راهکارهایی برای جلوگیری از افزایش هزینه برای موتورسیکلت‌سازان و همچنین پیشنهاداتی برای افزایش قیمت موتورها را دارد. برخلاف انتظار عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست، درخواست موتورسیکلت‌سازان مورد موافقت هیأت وزیران قرار گرفت و قانون مربوط به اسقاط موتورهای کاربراتوری به تعویق افتاد.  قطره نیوز

ظاهراً جناب آقای مهرداد لاهوتی در باره کشور دیگری صحبت می کنند چون بر خلاف گفته ایشان سازمان محیط زیست کشور ما طبق پیش بینی قانون هم نمی تواند جلو تردد خود روهای آلاینده را بگیرد. در کشور مورد نظر ایشان تعلل در برقی کردن موتورسیکلت ها جایز نیست، در حالی که در کشور ما سالها است، برای اجرای قانون اجباری شدن استفاده از انژکتور به جای کاربراتور، تعلل می شود.