کارت پستال جهانی کودکان در کوه آلپ

 

در آستانه برگزاری کنفرانس لهستان، آژانس توسعه و همکاری‌های سوئیس از کودکان و نوجوانان جهان درکشورهای مختلف، از نیواورلئان تا هنگ‌کنگ و از جنوب غربی صحرای افریقا تا هند درخواست کرد تا آثار هنری خود را در رابطه با گرمایش کره زمین برای این آژانس ارسال کنند تا از ترکیب آنها، یکی از بزرگترین کارت پستال‌های جهان، به طول ۲۵۰۰ متر، بر روی یخچال‌های طبیعی کوه آلپ ساخته و به نمایش گذاشته شود. این کارت پستال بزرگ از کنار هم قرار گرفتن حدود ۱۲۵ هزار عکس، نوشته، نقاشی و پوستر، در حمایت از محیط زیست تشکیل شده است، که کودکان و نوجوانانی با ملیت‌های مختلف، از سراسر جهان آنها را فرستاده اند. موضوع اکثر این‌ کارهای هنری، توجه بیشتر به تغییرات آب و هوایی، گرم شدن زمین و محافظت از یخچال ‌های طبیعی است. برخی از شعارهای این کارت پستال‌ها حاوی پیام محدودیت در استفاده از آب، استفاده از حمل و نقل عمومی برای کاهش آلودگی، بازیافت زباله‌ها و کالاهای قدیمی و فرسوده، به جای خرید کالاهای جدید، هستند.

در درون این پوستر بزرگ، دو عبارت (گرمایش زمین را متوقف کنید) «Stop global warming»  و «۱.۵C#» نیز به چشم می خورد که اشاره خواست کودکان جهان مبنی بر متوقف‌سازی گرمایش زمین و کاهش گرمای زمین در حدود ۱/۵ درجه است.

بالاخره این کارت پستال در اندازه نیمی از زمین فوتبال، در یکی از یخچال‌های طبیعی کوه آلپ به نمایش عمومی گذاشته شد. یخچال‌های طبیعی که در سال‌های اخیر در خطر نابودی قرار گرفتند و اگر تغییرات آب و هوایی کره زمین همین‌طور ادامه پیدا کند، تا پایان قرن جاری میلادی دیگر اثری از آنها باقی نخواهد ‌ماند.

در زمان برگزاری کنفرانس آب و هوای سازمان ملل در لهستان از روی عکس این پوستر بزرگ کارت پستالی ساخته شد که در بین شرکت کنندگان این کنفرانس توزیع شد و پیامی بود از طرف کودکان جهان که خواستار توجه و مراقب بیشتر از منابع طبیعی هستند.