کالین او بریدی ” Colin O’Brady” یک ورزش کار ۳۳ ساله استقامتی است که موفق به فتح اورست شده. او رکورد دار پیمودن ۷ قُله بلند جهان در ظرف ۱۳۲ روز و رکورد دار۶۵۰ کیلومتری راه رفتن با سورتمه در طی۳۰ روز و دونده ماراتن طولانی مدت است. او این بار می خواهد قطب جنوب را فتح کند. منطقه « آنتارکتیکا» در قطب جنوب سردترین نقطه روی زمین و میانگین سرمای سالانه آن ۲۸ درجه زیر صفر است. در زمان طوفان این سرما به۴۰ درجه زیر صفر می رسد. او می خواهد عرض قطب جنوب که طول آن بالغ بر ۱۸۰۰ کیلومتر است را در مدت ۷۰ روز به تنهائی طی کند.
تاکنون چندین نفر سعی کرده اند که این کار را بکنند که همه آنها با شکست مواجه شدند و بیشتر آنها در این مسیر کشته شدند. در سال ۲۰۱۵، یک کاوشگر انگلیسی به نام هنری وورسی، در تلاش برای عبور از این منطقه،۵۰ کیلومتر مانده به پایان خط، قدرتش از دست داد و کشته شد. سال گذشته شخصی به نام سوندرز، این چالش را انجام داد، اما پس از تمام شدن غذایش مجبور شد تلاش خود را رها کند.
کالین او بریدی از ۵ نوامبر امسال سفر خود را آغاز کرده و پیش بینی می شود ۱۵ ژانویه به پایان خط برسد. او درباره هدفش از این سفر می گوید: “من می خواهم الهام بخش کسانی باشم که در زندگی خود، برای رسیدن به آرزوها و اهدافشان فعالیت می کنند.” به نظر کالین، دلیل اصلی شکست افراد قبلی، محاسبه نادرست در باره همراه داشتن مقدار غذای مناسب است. برای همین او در طول مسیر سورتمه ای به وزن ۱۸۰ کیلوگرم را با خود می کشد که نزدیک به۱۰۰ کیلو غذا در آن وجود دارد. او برای طی مسیر باید روزانه حدود ۲۳ کیلومتر درون برف و یخ و طوفان سورتمه خودش را با خود بکشد. در این فصل از سال قطب جنوب در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز روشن است و شب نمی شود. او مجبور است برای خوابیدن به درون یک چادر کوچک برود و از چشم بند استفاده کند. او به همراه خود دو تلفن ماهواره ای و یک باتری خورشیدی و سوخت کافی برای روشن کردن اجاق، حمل می کند.
پیروزی در این عملیات علاوه بر عوامل فیزیکی و لجستیکی، نیاز به قدرت روحی بالا برای تحمل۷۰ روز تنهائی و سکوت و تحمل مشکلات راه را دارد. او برای اینکه بتواند از نظر روحی خود را برای یک سکوت۷۰ روزه آماده کند، قبلاً به کمک روش مدیتیشن به مدت۱۰ روز در سکوت کامل به سر برده است.