اگر این سوال را خود می‌پرسید، به یاد داشته باشید که تنها عامل ثابت در زندگی، تغییر است. ما توسط تغییر احاطه شده‌ایم، تغییر می تواند در نتیجه یک بحران، یک انتخاب یا یک شانس وارد زندگی هرکس شود. تغییرات شما را پیدا می کند، شما را به چالش می کشد و شما را مجبور می کند که در نحوه زندگی خود تجدید نظر کنید. شما هر چه بیشتر در برابر عامل تغییر مقاومت کنید، زندگی برایتان سخت تر می شود. به جای اجتناب از آن، از خود بپرسید چگونه می توانم زندگی خود را تغییر دهم. زندگی شما زمانی متحول می شود که تصمیم بگیرید زندگی خود را تغییر دهید. اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید زندگی خود را تغییر دهید، در اینجا چند نکته مفید برای استقبال از تغییرات آورده شده.

یک تابلو رویایی برای خود ایجاد کنید

ما وقتی کودک بودیم، همیشه در رویاپردازی و تجسم اینکه وقتی بزرگ شدیم چه خواهیم کرد، مهارت داشتیم. ما در آن زمان معتقد بودیم که هر چیزی امکان پذیر است. وقتی بزرگ شدیم، توانایی رویاپردازی خود را از دست دادیم و زمانی که احساس کردیم دستیابی به رویاها غیرممکن است، آنها را پنهان کردیم. حالا اگر یک تابلو رویایی از خواسته هایمان در ذهن بسازیم و هر روز به آن نگاه کنیم، می توانیم دوباره به رویا هایمان زندگی ببخشیم. همچنین یادآوری روزانه، برای تمرکز مجدد انرژی هایمان و هدایت آن به سمت آنچه می خواهیم، بسیار موثر است.

برای خود هدف گذاری کنید

هنگامی که می دانید چه چیزی در زندگی شما مهم است، باید دست به کار شوید و اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت خود را تعیین کنید. عمل به این اهداف شما را قادر می سازد به رویاهایتان برسید و زندگی خود را تغییر دهید. همیشه در تنظیم و دستیابی به اهداف خود انعطاف پذیر باشید، زیرا همه چیز در زندگی تغییر می کند و اهداف شما باید منعکس کننده این تغییرات باشد. با نگرش مثبت به سمت هدفگذاری بروید و به یاد داشته باشید که تغییرات زمان می برد.

پشیمانی را رها کنید

پشیمانی فقط شما را از پویایی باز می دارد. اگر تمام وقت خود را صرف فکر کردن به گذشته کنید، حال و آینده را از دست خواهید داد. شما نمی توانید کارهایی را که در گذشته انجام داده اید یا انجام نداده اید تغییر دهید، پس آن را رها کنید. هر بار که افکار منفی را در مورد گذشته خود تجربه می کنید، آن را به چالش بکشید.

با ترس های خود روبرو شوید

نادیده گرفتن ترس‌ها و امید به اینکه خود به خود از بین خواهند رفت راه آسانی است، ولی متاسفانه در بیشتر اوقات اتفاق نمی افتد. اگر می خواهید زندگی خود را تغییر دهید، یاد بگیرید که بر ترس های خود مسلط شوید و اجازه ندهید تا ترس شما را کنترل کند. هرگاه بتوانید با ترس‌هایتان از روبرو مواجه می‌شوید، آنگاه می توانید قدرت و اختیار خود را برای شیوه زندگی‌کردن پس بگیرید.

کارهایی که از آن واهمه دارید انجام دهید.

اگر احساس می کنید آماده اید در زندگی خود تغییر ایجاد کنید و می خواهید از فضای امنی که برای خود ایجاد کرده اید خارج شوید، از رفتن به سمت کارهایی که از آن واهمه دارید نهراسید. فهرستی از کارهایی را که دوست دارید انجام دهید، ولی از آنها می ترسید، فراهم کنید. سپس با یک برنامه سنجیده، از ترس های کوچک شروع کنید و با انجام چالش های کوچک بر آن ترس ها پیروز شوید، تا نوبت به ترس های بزرگتر برسد.

تمامیت وجود خود را بپذیرید و آن را دوست داشته باشید

تنها کسی که قرار است زندگی شما را تغییر دهد خود شما هستید. برای ایجاد این تغییر، باید خود را دوست داشته باشید. نگران این نباشید که دیگران فکر می کنند کارهای شما غلط است. اگر کاری درست به نظر می رسد، به آن عمل کنید و زندگی مورد علاقه خود را بسازید. پذیرفتن آنچه که هستید و دوست داشتن خود، به شما کمک می کند تا در زندگی به جلو حرکت کنید.

باورهای خود را تغییر دهید

باورهای هویت شما را می سازند، ولی هیچکس با مجموعه ای از باورها متولد نمی شود. همه باورها در طول زمان و از طریق آموزش و تجربه آموخته می شوند. پس اقداماتی که در اثر باورهایتان انجام می دهید شخصیت شما را نشان می دهد. اگر باورهایی دارید که مانع حرکت و تحول شما می شوند، باید قبول کنید که آن باورها غلط هستند و باید آنها را تغییر دهید.

منفی بافی را کنار بگذارید

شما مطمئناً در زندگی خود مسائل زیادی را پشت سر گذاشته اید و نا امیدی ها و شکست های زیادی را تجربه کرده اید. این مهم نیست که تاکنون با شما عادلانه برخورد شده یا ناعادلانه، مهم این است که دیدگاه منفی خود را نسبت به گذشته پاک کنید و فکر نکنید که به اندازه کافی خوب نیستید. وقتی صدایی در درون شما می گوید: “نه، نمی توانی”، نیروی درونی خود را آزاد کنید و راهی برای گفتن “بله، من می توانم” پیدا کنید. منفی نگری به شما آسیب می رساند و شما را از زندگی واقعی باز می دارد. رها شدن از منفی بافی، رهایی شیرینی از دردی است که غیرضروری است.

عرفان خود را پیدا کنید

برای داشتن یک زندگی آرام و شاد،گاهی اوقات باید کارهایی انجام دهید که کاملاً بر خلاف طبیعت شما هستند. یعنی اگر کینه‌هایی را به دوش می‌کشید که شما را پر از خشم می‌کند، آن را رها کنید و کسانی را که فکر می کنید به شما ظلم کرده‌اند ببخشید. از مشکلات دور شوید، هرچند به نظر برسد که فرار می کنید. اگر می توانید به جایی بروید که خاطرات آشفته، شما را دنبال نکنند. یک محیط جدید می تواند در را به روی یک طرز فکر جدید باز کند.

خودتان را غافلگیر کنید

بسیاری از مردم از امتحان کردن هر چیز جدیدی می ترسند، بعضی نیز فکر می کنند هیچ چیز جدیدی وجود ندارد که ارزش امتحان کردن را داشته باشد. در صورتی که یکی از بهترین راه ‌ها برای فرار از نا امیدی، حتی اگر به نظر سخت و طاقت فرسا بیاید، انجام دادن کارهایی جدید و متفاوت است. کارهای جدید را امتحان و خودتان را غافلگیر کنید. انجام کارهای جدید ما را از نظر ذهنی و جسمی به چالش می کشد و علاقه به زندگی را در ما تقویت می کند.