سیمپسون ها

سیمپسون ها، نام یک سریال تلویزیونی، به صورت نقاشی متحرک است که از دسامبر سال ۱۹۸۹ شروع شده و قدیمی ترین نمایش تلویزیونی آمریکائی به حساب می آید. در ۳۱ سال گذشته ۶۷۶ قسمت آن پخش شده و هنوز هم ادامه دارد. تا بحال پیش بینی وقایع مختلفی را به این انیمیشن نسبت داده اند. از جمله پیش بینی رئیس جمهور شدن ترامپ. قسمتی از این انیمیشن که در سال ۲۰۰۰ پخش شده، ترامپ را در کاخ ریاست جمهوری نشان می دهد، اتفاقی که ۱۷ سال بعد به حقیقت پیوست. مورد دیگر مربوط به سال ۲۰۱۰ است که دو کارگر در یک کشور خاور دور، مشغول بسته بندی کالا به مقصد آمریکا هستند. یکی از آنها آنفولانزا دارد و داخل بسته های صادراتی عمداً عطسه می کند. همین کار باعث همه گیری این بیماری می شود. در خبر مربوط به این همه گیری، کلمه coronavirus پشت سر گوینده دیده می شود. مورد بعدی مربوط به عکس مشهوری است که در هنگام سفر دونالد ترامپ به عربستان سعودی منتشر شد، در این تصویر سمبلیک، سران سه کشور، دست خود را بر روی ماکت کره زمین گذاشته اند. سریال سیمپسون ها ۱۵ سال پیش آن تصویر را عیناً استفاده کرده بود. تعداد موارد آنقدر زیاد است که عده ای اعتقاد پیدا کرده اند جهان پیرامون ما، توسط دست‌های پنهانی اداره می شود که همه ما از آن بی‌خبریم، ولی سریال سیمپسون ها از آن با خبر هستند!

موارد مربوط به سیمپسون ها حدود ۲۲ مورد است. مقالات و کتاب های دیگری هم مطرح می شود که خیلی چیزها از جمله ویروس کرونا را پیش بینی کرده اند. البته نستراداموس و شاه نعمت الله ولی هم جای خود را دارند. این مقاله فقط به بررسی همین سه مورد می پردازد. اگر در مورد بقیه موارد علاقه مند به یافتن اطلاعات حقیقی هستید، می توانید به سایت snopes.com مراجعه کنید. این سایت، برای آگاه شدن ذهن مردم دنیا، خبرهای جعلی را با ذکر دلیل و مدرک، افشاء می کند.

سیمپسون ها

در مورد تصویری که به عنوان پیش بینی رئیس جمهور شدن ترامپ ارائه شده، برخلاف آنچه گفته می شود، این تصویر در سال ۲۰۰۰ پخش نشده، بلکه این تصویر مربوط به قسمتی است که در تاریخ ۷ ژوئن سال ۲۰۱۵ پخش شده. در آن تاریخ ترامپ مدت زیادی بود که به سیاستمدار شدن ابراز علاقه کرده بود. او در سال ۲۰۰۰ برای کسب نامزدی در انتخابات ریاست‌ جمهوری رقابت کرد و حتی در انتخابات مقدماتی دو ایالت نیز پیروز شد. سپس در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۶ بار دیگر نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری همان سال اعلام کرد. در واقع این قسمت سیمپسون ها، فقط یک سال قبل از ورود رسمی ترامپ به انتخابات آمریکا ساخته و پخش شده. در آن تاریخ مبارزات انتخاباتی او شروع شده بود و سابقه کاندید شدن او درسال ۲۰۰۰ نیز وجود داشت. آیا با این شرایط، آرزوی رئیس جمهور شدن ترامپ، به خصوص برای طرفدارانش کار عجیبی به حساب می آید.

حالا برویم سر پیش بینی همه گیری شدن ویروس کرونا که در انگلیسی به معنی ویروس تاج است. کرونا نام عمومی دسته بزرگی از ویروس ها است که به دلیل شباهت شان به تاج، چنین نامگذاری شده اند. انواع این ویروس می تواند از سرماخوردگی معمولی، تا بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید- ۱۹ را ایجاد کند. این نوع ویروس در سال ۱۹۶۵ کشف و نامگذاری شده است. سریال “سیمپسون ها” در سال ۱۹۹۳ یعنی ۲۸ سال بعد، به همه گیری آنفولانزا اشاره می کند. تا آن زمان، تعدادی از بیماریهای همه گیر کرونا، مانند آنفولانزای اسپانیائی، آنفولانزای هنگ کنگی و آنفولانزای آسیائی را دنیا تجربه شده بود و همه می دانست این ویروس از طریق عطسه و سرفه شیوع پیدا می کند. کلمه “Corona Virus”  هم که در پشت سر گوینده خبر سریال سیمپسون ها دیده می شود، جعلی است و اخیراً  به عکس اضافه شده. نوشته اصلی تصویر، جمله “Apocalypse Meow” است که آخرالزمان میو ( صدای گربه) معنی می دهد. با کمی دقت می توانید این جمله را در عکس تشخیص دهید.

سیمپسون ها

اما در مورد تصویری که ترامپ و پادشاه عربستان و رئیس جمهور مصر، دست شان را بر روی نقشه خاورمیانه گذاشته اند. در واقع ملاقات این سه نفر در ۲۶ ماه می سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد. دو ماه بعد از این تاریخ سریال سیمپسون ها، همان تصویر را در یکی از قسمت های خود استفاده کرد. عده ای با انتشار این دو عکس در فیسبوک، مدعی شدند که این برنامه ۱۵ سال پیش پخش شده که به کلی کذب است.

سیمپسون ها

تاکنون هزاران موضوع فانتزی در ۶۷۶ قسمت از سریال سیمپسون ها، مطرح شده که تعداد زیادی از آنها هرگز به حقیقت نپیوسته. بعضی از این موارد یا بر اثر سوء تفاهم یا اطلاعات غلط، به عنوان پیش بینی مطرح می شود. در صورتی که معجزه ای در کار نیست و همه این موارد توضیحات بسیار ساده ای دارند.