خانم آنا آلبرشت، در سال ۱۹۱۳ یک فروشگاه مواد غذایی کوچک در اسن آلمان، افتتاح کرد. یک سال بعد، جنگ جهانی اول آغاز شد. بروز جنگ و شکست آلمان در آن، باعث شد تا خانم آلبرشت همواره سعی کند، کالاهای فروشگاه خود را با ارزان ترین قیمت و با کمترین سود، در اختیار مردم جنگ زده آلمان قرار دهد. کشور آلمان یکبار دیگر در سال ۱۹۴۴ توسط حزب نازی آغاز کننده جنگ دوم جهانی شد. در این جنگ نیز آلمان شکست سختی خورد و مردم را دچار فقر وحشتناکی کرد. در تمام این سال ها خانم آلبرشت در فروشگاه خود مشغول خدمت رسانی به اهالی محل، با قیمت های ارزان بود.

بلافاصله پس از پایان جنگ دوم جهانی، خانم آلبرشت خود را بازنشسته کرد و فروشگاه خود را در اختیار دو پسرش به نام های تئو و کارل قرار داد. این دو برادر تصمیم گرفتند ایده اولیه و طرز فکر مادر خود را حفظ کنند. به همین دلیل نام فروشگاه خود را (Albrecht Discount) یعنی “تخفیف آلبرشت” تبدیل کردند. بعدها این نام در سال ۱۹۶۲ به شکل (ALDI) آلدی کوتاه شد.

 برادران آلبرشت علاوه بر ایده ارزان فروشی مادرشان، برای صرفه جوئی بیشتر در تدارکات، ایده گسترش را نیز به کارشان اضافه کردند و به دلیل نیاز مردم آلمان به اجناس ارزان، تعداد فروشگاه ها، به سرعت تا چهار فروشگاه گسترش یافت. با ایده ارزان فروشی، فروشگاه های زنجیره ای آلدی امروزه به یکی از بزرگترین سوپر مارکت های جهان تبدیل شده و هزاران شعبه در سراسر دنیا دارد که همگی به داشتن قیمت های بسیار ارزان معروف هستند. هم اکنون آلدی فقط ۱۶۰۰ فروشگاه در ایالات متحده آمریکا دارد و علاوه بر آلمان، شعبات آن در بریتانیا، ایرلند، استرالیا، اسلوونی، مجارستان و چند کشور دیگر پراکنده است.

 برای اینکه بدانیم آلدی، چگونه به چنین زنجیره ای عظیم تبدیل شده، باید چند ایده کلیدی آن را بررسی کنیم. برادران آلبرشت برای اینکه بتوانند اجناس را ارزان به دست مصرف کننده برسانند، بسیاری از کالاهای خود را مستقیماً به تولید کننده سفارش می دهند و این کالاها را با برند آلدی می فروشند. آنها محصولات خوراکی فروشگاه خود را در ارزان ترین فصول سال، پیش خرید می کنند. سایر کالا ها را نیز به صورت نقدی می خرند و تمام پول را در زمان عقد قرارداد به تولید کننده می پردازند. آنها با این شیوه علاوه بر کوتاه کردن دست واسطه ها، کالا را با قیمت های باور نکردنی می خرند و با تخفیف فراوان نسبت به سایر فروشگاه ها می فروشند.

 فروشگاه های آلدی به ساده ترین و ارزان ترین شکل ممکن دکور می شوند و پول زیادی برای طراحی داخلی هزینه نمی کنند. ساعت کار و سطح زیر بنای فروشگاه های آلدی محدود است، درنتیجه ناچار نیستند در ساعات شب و روزهای تعطیل، هزینه اضافه کاری به کارمندان خود بپردازند. آنها می توانند در هزینه های برق و گرمایش، سرمایش محیط، صرفه جوئی کنند. آلدی همیشه سعی می کند از نیروی کاری متخصص و با سابقه استفاده کند تا با حداقل نیرو، حداکثر کارائی را داشته باشد. آنها برای حفظ نیروی متخصص، بیشترین دستمزد را نسبت به اشل حقوقی بازار کار، به کارکنان خود می پردازند.

 آلدی یک سیستم مراقبت دارد تا کالاهائی که به تاریخ انقضاء نزدیک می شود، به سرعت حراج کنند و مراقب هستند تا کالائی کم کیفیت، فاسد و مرجوعی نشود. یکی دیگر از ایده های اصلی آلدی احترام به سلامت مشتری است. به همین دلیل بر روی فروش کالاهای ارگانیک و کم کالری، به خصوص در آمریکا متمرکز هستند و از فروش سیگار خود داری می کنند. چند سالی است که آلدی کیسه های پلاستیک را از فروشگاه های خود حذف کرده و فقط از کیسه های قابل بازیافت استفاده می کند. البته این کیسه ها جداگانه فروخته می شود و به کسانی که می خواهند صرفه جوئی کنند، سبد دائمی اجاره داده می شود.

آلدی برای به روز شدن کالا های خود اهمیت زیادی قائل است. آنها برای تولید ۸۰۰ کالای جدید تحت برند آلدی، در چهار سال آینده ۲ میلیارد دلار هزینه خواهند کرد. طبق نظر پرسی که از مشتریان آمریکائی صورت گرفت، آنها آلدی را بهترین فروشگاه مواد غذایی در آمریکا شناخته اند.